2000-01-01

Jessica

Jag heter Jessica Bergs och är 30 år. Jag bor i Rostberg, strax utanför Falun med min man Benny och våra barn Elvin 4,5 år och Meja, 2,5 år.

Jag älskar att scrappa, det är avkoppling för mig! Glömma omvärlden för ett tag och bara njuta. Jag älskar också att använda chalks på det mesta jag gör :-)
Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla min scrapstil. Jag gillar att lämna ytor rena, samtidigt som jag ibland rör ihop allting!
Mitt favoritverktyg är min skärmaskin, (äntligen får jag raka kanter!) tillsammans med en bra journalingpenna.
Bäst just nu är ändå mina distresser och hela dess användningsområde. Det kan ju dessutom inte bli fel med dem! Det är bara att göra om, om man inte är nöjd.

När jag inte scrappar är jag med familjen eller donar lite i trädgården. Jag tycker också om att fota och sedan leka lite i Photoshop.
Jag är lite av en periodare när det gäller skapandet. Ibland vill jag bara scrappa layouter, ibland blir det bara kort eller alter. Jag brukar också försöka ta fram och göra klart saker som blivit liggande av olika anledningar, har massor av sådant.
Jag har sysslat med scrapbooking av och till i flera år, men det var först i april -08 som det lossnade ordentligt tack vare Monica och en scrapkurs på Pappersvinden.
Jag är jätteglad för att få chansen att vara med i Pappersvindens Design Team och jag hoppas kunna inspirera andra till att våga utforska mer, vi kan mer än vad vi tror!
Fråga gärna om ni undrar över något, eller om det är något särskilt ni är nyfikna på och vill lära er!

1 kommentarer:

La Vikinga sa...

Hej!
Skulle bara säga att jag blev så glad för två saker; dels för att jag upptäckte att det finns en scrap-butik i stan dit jag skulle åka och jobba en dag: och det var NI!!! Alltså Pappersvinden!
Och jag hann faktiskt gå in igår och "expresshandla" några av de nya papperen som låg inplastade på disken och jag hann med tåget ett par minuter efteråt!
Sen blev jag glad igen när en till av mina LO:s blivit publicerad med ett positivt budskap! Av dig! Tack, ville jag bara säga, det känns så roligt att göra saker när inte bara mannen hemma tycker att det blir fint... Det är så här man utvecklas!
M v h,

"La Vikinga" (Charlotta i Stockholm)