2008-09-12

Ambrosia från basic grey





Den här veckan hade jag den stora äran att få fina papper från en av basic greys senaste kollektioner. Kollektionen heter Ambrosia och går i varma höstfärger. Önskemålet var att skapa något utifrån veckans skiss:

Jag gjorde först en layout. Titeln och fjärilarna anspelar på att Anton som är fem år har så många spännande tankar hela tiden. När man är fem så är inget för litet eller för stort att tänka på och fråga om. Stort och smått blandas om vart annat, som det kommer.

Skisser för layoter behöver ju inte alltid resultera i just layouter. Därför testade jag att använda veckans skiss till ett kort också. Fotona ersattes av blommor och dekorationerna fick flytta runt lite. Biljetten har jag gjort själv med hjälp av ett dokumet jag hittade på Scrappiz.

Det här är jättefina papper, tycker jag. Till höstkorten är de perfekta, men till layouten krävdes en hel del tankeverksamhet. Slutligen kom jag fram till att just sepiatonade bilder, nog är det som fungerar bäst till pappernas mustiga höstfärger.Fjärilspapperet är ju dessutom som gjort att klippa ur.

Blingstenarna är en blingdekoration i form av två cirklar från Kaiser scrapbook. jag valde att klippa sönder cirklarna för att få blinget på fler ställen.Det guldiga på blommorna är en guldig dyna som jag dragit över dem.

När jag ändå höll på var jag nästan tvungen att göra ett bokmärke av pappersspillet också. Enkelt, men höstvarmt, tackvare de tacksamma pappren. Det enda som fattas nu är en tjock bok och en kopp the.

2 kommentarer:

zαnуα ♥ sa...

WOW Amki! Vad supersnyggt! Du är så himla duktig :D Nu blev jag riktigt sugen på de pappren.....

Annica H sa...

Jättefina alster! Verkligen!
Jag gillar BG, och nu blev åxå jag sugen på den där serien... :)