2010-01-12

Magical...

Hej på er i vinterkylan!
Hur är det med scraplusten? För mig har det varit sisådär, ja viljan har funnits där, men jag har bara inte kommit till skott! Tills jag gick igenom de julpapper jag hade kvar från julkorten, och letade lite bland alla de kort jag hade hemma... Poff, så var fingrarna och hjärnan igång igen! Det första alstret som kom till i den återfunna scraplusten var denna på min yngsta dotter när hon var runt ett och ett halvt år:


Jag har använt papper från Websters pages, "home for the holidays" och skurit ut mitten ur det och sedan tog jag ett annat papper från samma ställe ("winters wings) och satte det bakom.

Jag sprayade med vanlig snöspray till fönster för att få det att se ut som riktig snö, vet inte hur länge det sitter kvar, men det är väldigt effektfullt "live".

Ett staket av glasspinnar som jag också sprayat med snö, några minirosor, ljusblå vildrosor och en blomranka från Prima.


Uppbyggnaden av blommor och staket...

Jag ville få det att se ut som att Ella tittar hur snön faller från himlen, och den ljuvliga ängeln gjorde susen då det ser ut som om hon "häller" ner snö på marken, eller vad tycker ni?

Ja, detta var den första LO:n för mig i år, och jag har faktiskt hunnit göra några till, de kommer här i dagarna och alldeles säkert även några från mina DT-kollegor!

Mys på i kylan nu!

/Kram Millan

1 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Helt underbar! Jag älskar websterpages och har också just börjat leka lite med dom:-)
Tack för ljuvlig inspiration
/Veronica