2007-05-09

L-O's från Susny!

LO nr1: Fullt ös

Material från Pappersvinden:
Papper - Bazzill samt Urban Lily - Happy - Forever
Brads - Making Memory - wc Bright
Blommor - Fancy Pants
Floss - Karen Foster - Scrappers Floss - White. Infärgad med Fluid Chalks - Charcoal.

Övrigt:
Knappar, samt primablommor.
Titeln resp. spetsbården är utstansat med QK. Metro resp. lace - RS-0379.


LO nr.2 - Härliga Vår


Denna Lo är en lift av Helenehalmsjo's Stjärna, gjord på Scrappiz NSD-liftutmaning.
Tack för inspirationen Helené.

Material från Pappersvinden:
Papper - Bazzill samt Urban Lily - Happy - Friends
Fluid Chalks
Stickers - Creative Imagination - Valentine stickers
Bookplates - Junkitz

Övrigt:
Texten Vår resp. spetsbården är utstansat med QK. Metro resp. lace - RS-0380.
Det syns inte så bra, men några av blommorna är fästa med 3D-kuddar.

Tips: För variation av bokstäver till titel, använd dig av datorns alla typsnitt. Spegelvänd texten och skriv ut på baksidan av valfri Bazzill. Klipp eller skär ut. Färdigt!
Jag brukar även använda mina alfabetschipboards som mall.



LO nr.3 - Melon


Material från Pappersvinden:
Papper - Bazzill samt Urban Lily - Happy - Friends och Urban Lily - Happy - Forever
Brads - Making Memory - wc Bright

Övrigt:
Clearstamps Journaling Stamps - Autumn Leaves
Titlen är fäst med 3D-kuddar.

Tips: Jag tycker om att leka lite på mina Lo'er. Här har jag gjort en scallopedkant på den gröna Bazzillen på fri hand och förstärkt den genom att rita kunturer och "hål".

Det var allt för den här gången, men jag har fler DT-alster på gång.

1 kommentarer:

Eva Jansson sa...

Susny kanonfina LO:s du har gjort, glada härliga färger.