2008-11-09

Kort med transparancies/overlays

Hej!
Overlays är ju en grej som har kommit stort och oftast ser man dem på olika layoter.
Det finns hur många härliga mönster som helst och du hittar ett stort urval i Pappersvindens butik!
Här har jag använt en overlay från Best Creations på 3 olika sätt.
/Emmy

Kort Till Far
På det första kortet har jag använt det tillsammans med ett helt ljuvligt dubbelsidigt papper från samma märke. Lagt ihop mönstren där jag tyckte att det passade och sedan dekorerat.
Halvpärlor, dymoremsa samt bokstäver utstansade med Zoe som jag har använt Crackle accent på. Det kommer en guide om Crackle accents i morgon!


God Jul
Här har jag använt overlayen som ett fönster och innuti kortet har jag använt ett papper från Urban Lily – Holly. På framsidan har jag sedan dekorerat med alfabetet från Zoe som jag har clearembossat, utstansade fern och halvpärlor.
Själva hälsningen tänkte jag att man gärna kunde skriva med vit penna på mönsterpapperet så att det syns även när kortet är stängt.
















Tack
Här har jag använt halva overlayen som kortbas. Att göra ett helt genomskinligt kort är en liten utmaning, men superkul. Det krävs att man tänker till lite eftersom man kan se alla dekorationer från baksidan också. Dubbelhäftande tejp är superbra att använda så att man slipper se lim osv.
Jag har dekorerat med alfabete från Zoe som jag har haft stickles på. Utskriven bild på en ängel som jag har krackelerat även denna med Crackle Accents, samt blommor från Petaloo, band och halvpärlor.




















0 kommentarer: