2008-11-10

Så här använder du "Crackle accents"

Hej!

Här kommer en liten guide på hur man använder Crackle accents från Ranger!
Det är första gången jag provar detta och det är verkligen superlätt att få coola resultat!


Du behöver:
-Crackle Accents
-Något att "måla på" (krackelera)
-En nål eller tandpetare kan också vara bra att ha, samt en gnutta tålamod!


Här har jag två olika motiv jag ska krackelera. Dels en ängel utskriven på vanlig skrivare på lite glansigt tjockare papper och dels ett par utstansade bokstäver från alfabetet Zoe.







Vänd flaskan uppochned och låt vätskan flyta ut, den är ganska seg så det går långsamt.
Torktiden varierar beroende på hur tjockt lager du tar på.










Såhär ser det ut när vätskan är applicerad. En del luftbubblor kan uppstå så då är det bra att ha en nål eller något annat att peta bort dem med. På ängeln var jag medvetet ganska slarvig för att jag ville se hur det påverkade resultatet.



Här har ängeln torkat å spruckit i den lack som bildats. Denna tog ett par timmar att torka så det gäller att ha tålamod om man ska göra något såhär stort. Dessutom böjde sig papperet en hel del när det torkade, så bilden måste monteras ordentligt på projektet.
För bokstäverna gick det betydligt fortare, efter en timme var de helt torra och kunde användas.





Jag är supernöjd med resultaten, det ger en häftig piff till vilket projekt som helst, så detta är en produkt jag gärna leker vidare med!
Naturligtvis kan du köpa den i Pappersvindens shop!


/Emmy

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad läckert det blev. Detta måste jag självklart prova.

Vibbe sa...

Så läkert.
Klart man måste prova detta
Kram
Vibbe