2008-10-26

Nya alster från vår nya gäst-DT

Det har blivit dags att presentera vår nya gäst-DT: Emmy

Här kommer Emmy's första bidrag, inte mindre än 3 stycken faktiskt.
Håll till godo!


LO Hundblick




















Material: Papper - Prima Angel Collection - Angel Kisses, Angel BreathDekorationer - blommor från Petaloo och prima, band från Pappersvinden, bling från Kaiser, paljetter från Pappersvinden, knappar från min sylåda, Thickers Daiquiri

Övrigt - Fiskars Threading Water Punch runt fotomattan, Chalk - chestnut Roan, samt svart penna för doodeling Primas Angel Collection är en serie helt underbara papper som är både färggranna och romantiska på samma gång. Att de är dubbelsidiga gör bara saken ännu bättre då man får ännu fler kombinationer att leka med. Jag tyckte de passade helt perfekt för denna LO på min hund Argos, som redan vid 8veckors ålder lärt sig använda 'Hundblicken', ni vet den där blicken bara ett husdjur kan ge en som man bara inte kan motstå! Det gröna papperet tar perfekt upp gräsfärgen i bakgrunden och blommorna från Petaloo passar perfekt till färgskalan. Ni hittar dessa såklart i Pappersvindens butik!
Som mitt i blommorna har jag använt paljetter, ett lite bortglömt dekorationsmaterial, men de kan verkligen ge pricken över i!


Detaljbild LO Hundblick





















Kort Tack




















Material: Papper - Prima Angel Collection - Angel Breath, CherubDekorationer - paljetter från pappersvinden, Thickers Daiquiri, blommor från Prima, bling från Kaiser

Övrigt - Fiskars Threading Water Punch, Chalk - -chestnut roan, Sarah Kay stämpel Sarah Kay passar verkligen bra till Primas papper, lite gammaldags å romantiskt. För att förstärka den känslan har jag valt att inte färglägga stämpelmotivet utan stämpla det med en brun dyna och chalka kanterna. Primas essential serie med blommor som har tryckt text på stämmer perfekt med temat. Återigen paljetter som det där lilla extra som verkligen kan göra ett kort!

Kort Laugh





















Material: Papper - Prima Angel Collection - Cherub
Dekorationer - band från pappersvinden, virkade blommor från min sylåda, rub-on från Fancy pants
Övrigt - vit penna för doodeling
Cherub papperet är bara så kul att jobba med! Här har jag valt att helt fokusera på papperet, man behöver ju faktiskt inte ha stämpelmotiv på alla kort! Det finns ju så många snygga papper nu som helt klart är värda att få tala för sig själv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt och fina detaljer.
Me like.

/S

Anonym sa...

Utsökta kort, hunden skulle kunna tala för sig själv men är perfekt inramad. Eleonor