2008-10-20

Välkommen som gästdesigner Jessica!

Vi frågade jätteduktiga Jessica om hon hade lust att vara gästdesigner hos oss. Det ville hon och fick då ett Chipboardalbum och mönstrade papper att jobba med.

Vi gör en liten följetong av hennes album och så här ser början ut....



Jag har fått chansen att vara Gäst-DT åt Pappersvinden, urkul! Tack för det Monica och Yvonne. Med mig fick jag ett chipboardalbum från 3bugsinarug, och ett antal papper ur Basic Greys serie Granola. Jättefina och häftiga papper att jobba med, speciellt för mig, jag som alltid trillar dit på papper som är bruna, blåa eller både och!

Efter lite funderande bestämde jag mig för att minialbumet skulle få handla om min nyaste hobby, geocaching. Vet du inte vad det är?! Spring in till Pappersvinden och titta i albumet då, det finns där inom en snar framtid :-) På framsidan valde jag pappret Brown sugar som grund, och sedan en bit av Natural som skattkarta, den passar perfekt! Jag tycker det ser ut lite som sanddynor i öknen. Jag har doodlat lite med vit essentialspenna, och sedan stämplat med stämplar från See´ds och perfect pearls. Jag har även sprayat med perfect pearls på kartan, så att den skimrar lite när ljuset ligger på. Bokstäverna är stansat i alfabetet Tadpole i cuttlebugen.




På första uppslaget ser ni det häftiga pappret Gorp till vänster! Lite zebra-inspirerat, eller vad tycker ni? Här har jag skrivit ner vad man behöver för att gå på cach-jakt, och blingat med ljusblåa Rhinestones. Det blåa och vita papprena ingår också i serien Granola och heter Vanilla bean (vita) och Flax (blåa). Blommorna har jag skurit ut ur Granola Almond, och sedan använt Diamond Glaze i mitten. Som ni ser så passar alla papper ihop, vilket underlättar och inspirerar.

På höger sida står det lite mer om vad geocaching är för något, för den som aldrig har hört talas om det. Här återkommer Natural i botten, och sedan lite restbitar av det bruna och blåa, tillsammans med wellpapp och blommor igen. Texten är stansad med alfabetet Moxie, och sedan har jag lagt på ett lager 3-D lack med Diamond Glaze.


Visst vill ni se mer av jessicas underbara album!? Jag lovar, det kommer, det kommer!

Tack Jessica för inspirationen!

/Yvonne

0 kommentarer: