2008-08-18

Veckans färger v.34






Här kommer ännu en nyhet på vår blogg, nämligen veckans färger!
Det börjar ju knalla iväg mot höst, och varma dagar med blå himmel varvas med kalla vindar och regn och rusk, den perfekta årstiden för att sitta på caféer mysa riktigt länge!

Jag tyckte att färgkombinationen kändes avskalad och modern, och blev genast sugen på att göra ett kort, så fram kom alla Cratepapper med sina underbara baksidor, och tro't eller ej, men de passade ju (ganska) perfekt i sammanhanget! Notera gärna att jag faktiskt stämplat i stället för att använda rub-ons (kors i taket!), det är härliga kaffestämplarna från Gel-a-tins som kommit fram i ljuset!




















Är det bra eller dåligt med veckans färg? Blir du inspirerad?
Lämna gärna en kommentar!

6 kommentarer:

Anki sa...

Nämen, kors i taket att det var just cratepapper som du använde. Det hade väl ingen kunnat räkna ut. Eller? Hi hi.
Håller med dig. Crate papperen är fantastiska, just för att de är fina på båda sidorna.

Det är så roligt att gå in här och kolla nu, för det händer ju massor precis hela tiden. Så mycket fint, skisser, layouter, kort... och nu färger.

Anonym sa...

Färginspiration är jättebra för ibland så kör man på i samma banor så det här gör ju att man tänker lite nytt i alla fall :)
Fortsätt gärna!

Anonym sa...

Härlig färgkombo! Kom på att jag inte varit härinne och kikat på ett tag, la genast till bloggen i min favvomapp, fanns ju så mycket kul inspiration här!

Lotta sa...

Jag tycker det är jättekul att bli inspirerad av färger...så det är en bra ide=)

Gunsan sa...

Färginspiration är super! Dels för att jag lätt fastnar i mina favoriter, och dels för att få upp ögonen för nya/andra kombinationer än de man kanske spontant tänker på. Mera sånt!

Monica sa...

Vad roligt att färginspirationen verkar intressant. Då fortsätter vi såklart, och kanske blir det något mer på samma tema...