2009-06-21

Johanna pyttipanna..


Ja, här kommer min LO som jag har gjort av samma material som de andra..
Det är en bild på min syster, Johanna, för att jag ville scrappa om den vers som min son Elvin, 5år, har kommit på under några bilfärder till och från dagis. Den har jag skrivit ner till höger om fotot och går så här:
"Johanna pyttipanna satt i en skål
skulle börja äta men det var tvål
Tvålen smaka skit
hon vart vit
hon kräktes o spydde ända tills hon flydde.."
Inte så smickrande för syrran kanske, och inte så imponerade språk (min reflektion som mamma..), men ändå en sådan grej som jag vill ha nerskriven så att vi kommer ihåg det när Elvin blir större.
Vi fick ju ett litet kit av papper att jobba med, och det jag har lagt till är en Hinge Clip (pappersnypan) från Tim Holtz, som finns att köpa i butiken!
Rubriken på LO´n gjorde jag av en piprensare, som jag formade till ordet "hot".
Ha det gott!
Jessica

0 kommentarer: