2009-06-09

Tanketrängsel

Ja, Monica utmanade er läsare förra veckan med ORD.
Här är min tolkning.



Jag har gjort en LO utan foto, för att jag kände att det passade mig just nu. Och eftersom jag har en liten scrap-svacka också, så tog jag utmaningen och gjorde den på mitt sätt!

Titeln tanketrängsel är ett passande ord på mig idag, jag upplever ofta det tillståndet i skallen, och eftersom det just nu är en viktig tid för mig själv kände jag att jag ville skriva ner det hur jag känner just nu.

Thickersarna är från American Crafts, tyvärr är de slut i butiken.

Pappret är ett av de nya ï serien delights från Fancy Pants som finns i butiken och jag har använt det precis som det är. Det enda jag har gjort med det är att kapa ner det lite på ena kanten för att det blåa ska synas, och sedan chalkat kanterna med Dark Brown.
Just detta papper är utmärkt att använda som journalingpapper, antingen hela som jag har gjort, eller delar. Blommorna är också väldans klippvänliga!
I blomman längst ner har jag stuckit in en liten pappersblomma, jag vet inte riktigt vad de kallas ännu, men de finns också att köpa hos Pappersvinden alldeles snart.. Det får räcka som dekoration på denna LO då jag vill att den ska vara enkel och fokus ska ligga på titeln.
Vilka assosiationer får du på ordet "Tanketrängsel"?

Ha det gott!
Jessica

3 kommentarer:

linaliten sa...

Vilken härlig layout med fokus på något som kommer kännas bra att ha sparat i framtiden! Jag terapiscrappar ofta för att få ur mig tankar & känslor som trycker på, tycker det är ett utmärkt sätt att bearbeta! :)

Monica sa...

Det är lite tanketrängsel i min huveknopp också just nu, och det är ett inte helt angenämt tillstånd.

Tur i alla fall att de kreativa tankarna kräver sin plats i ditt huvud, så att du förmår skapa såna fina saker trots trängseln!

Kram!

Anki sa...

Tycker att det var ett riktigt bra ord på det Jessica, för det du beskriver kan jag så väl känna igen mig i, men något så bra ord för det har jag inte haft förut. Tack för det!