2009-12-12

Lucka 12, Julgran av spillremsor

Hej på er!
Jag älskar julgranar, men med en liten katt och en stor hund hemma, så är det inte så troligt att den får stå för sig själv i år. Eftersom jag även har en hel del spillpapper tänkte jag att det kunde vara bra att ta tillvara på dessa på något bra sätt... Sagt och gjort. Jag skar till jämna bitar av olika papper och stansade ut ena kanten på dem, det går även utmärkt att använda sina mönstersaxar som man har liggandes hemma!


Jag gjorde även en strut av ett vitt A4-papper och jämnade till det i botten så att den står rakt.
Sedan tog jag remsor med dubbelhäftande tejp och satte de på baksidan av pappersremsorna.


Sedan är det bara att börja tejpa fast remsorna på struten. Det kan vara bra att klippa små jack i remsans övre del så går det lättare att vika till papperet snyggt.


Så här ser min gran ut när jag satt dit alla pappersremsorna.


Självklart ska man ju "klä" granen också! Jag tog en tunn metalltråd och fäste några "stjärnpärlor", och så snurrade jag det runt granen.


Till sist satte jag ihop två klistermärken och vips så blev det en julgransstjärna!

1 kommentarer:

Cina99 sa...

Jättebra tips för alla dessa spillbitar av julpapper man har, tack :)