2009-12-06

Lucka 6

Även här i dagens lucka nr 6 visar vi att man kan använda sig av sina scrapsaker till mer än sitt papperspyssel.

Nu i mörkrets tider är det mysigt att tända ljus och i år kände jag för att göra en lite annorlunda ljuslykta här hemma. Jag lindade ihop en kungakrona av ståltråd och klädde med mossa. Dekorerade den med röda blingstenar och löst glitter. Glittret gör så att det ser ut som om det är rimfrost på kronan.

För brandriskens skull använder jag ett elektriskt värmeljus i min kungakrona.





Blingstenar, glitter och mossa, julen är på väg....

Tänkte att någon annan också skulle få chansen att skapa något fint med blingstenar, lämna en kommentar här under så kanske det blir du. Vinnare dras 7/12.

Önskar er en skön söndag!

Yvonne

9 kommentarer:

Cina99 sa...

Wow, den är ju jättevacker!

TheréseC sa...

Såå jättefin! =)
Blev nästan lite sugen på att testa själv...

Jessica sa...

Vilken bra idé. Det där med glittret tror jag att jag skall prova på min dörrkrans.

Tindela sa...

Verkligen jättefin!

Emma sa...

Vilken härlig krans.

Sara sa...

så vacker.

Emma H sa...

Den är verkligen jättefin.

eva sa...

Vilken snygg karans
Jätte bra tips, den måste jag visa dottern

Kraam

Ida H sa...

Åh så fint!