2010-03-13

Byt format ibland!

Här kommer ännu en layout med material från februarikitet. Som ni ser så är den inte fyrkantig, utan i formatet 6 gånger 8 tum. Jag tycker att det är ett behagligt format att scrappa i och så är det lätt att göra egna album till layouterna med en Bind it All när de inte är så stora. Just nu samlar jag dem bara, men så småningom ska det bli album av dem är tanken.

Att byta format är ett ganska bra sätt att starta om när man tycker att man har kört fast i sitt scrappande. Är man van vid att göra stora layouter så kan det vara rätt så knepigt att få plats med allt när man övergår till ett mindre format. Det omvända förhållandet gäller väl om man går upp i storlek antar jag. Man tvingas att tänka om i sitt skapande och kan inte bara dra till med de vanliga lösningarna. Utmärkt för både kreativitet och den egna utvecklingen, tror jag.

Bokstäverna har jag lagt till, men i övrigt så kommer allt material från februarikitet. Layouten handlar förresten om sommaren 2003. De var ruskigt varmt ett tag där i juli och min äldsta son var bara 3,5 månader gammal. Det bästa vi kunde komma på just då var att svalka honom i diskhon eftersom det var så varmt uppe i badrummet att vi inte stod ut med att vara där. Jag har suddat lite på bilden i photoshop eftersom jag inte vill visa upp mina barn hur som helst på nätet.

0 kommentarer: