2009-02-04

Altrad flaska

Idag blir det tips på en gåva till den du tycker om..



Jag har altrat (dekorerat ett föremål) en flaska till detta. Just denna flaska är en som är köpt med blommor i från Prima (finns i butiken), men det går lika bra med vilken flaska/låda som helst! Och innehållet är .... Choklad! Chokladpulver för två, perfekt för en romatisk utflykt ♥

Ta bara med varmt vatten i en termos och kanske varsin smörgås och gå på en långpromenad..



Runt flaskan sitter en journalinglapp. Den har jag chalkat på kanterna, satt i öljetter för en snygg baksida och på framsidan dekorerat med tyll, en ramstämpel och en blomma. Allt i lite vintage-stil..



Närbild på baksidan. Öljetter i pappret, sedan vit floss som jag målat med ProMarkerpennor till rätt färg. Trätt igenom och sedan knutit en rosett. För att få det lite mer romatiskt har jag längst ner på ändarna trätt på några pärlot innan jag knutit en knut.


Närbild på locket. På flaskans lock limmade jag fast en cirkel med tyll som jag klippt till. Ovanpå det en utstansad cirkel som jag chalkat flera gånger med chestnut Roan och Darl Brown längst kanten.Ovanpå det har jag limmat fast två hjärtan, utstansade i vit mossgummi. Mossgummit och jag också chalkat, och sedan lagt lite stickles (fruit punch) på.

Bokstäverna har jag gjort själv, och jag tänkte i morgon visa er hur! Det är populärt just nu med dessa små bokstäver, och jag ska visa er hur ni kan göra dem alldeles själva, hemma utan krångel eller dyra pengar!


Jessica

1 kommentarer:

Tjär-Ringen sa...

Så sugen jag blir på långprommis i skogen med varm choklad! Jättefint! Att man kan komma på så mycket ideér runt en flaska är svårt för mig att förstå!