2009-02-27

Trevlig helg!

Hej där!
Kanske har du precis kommit hem från jobbet och tar dig en liten bloggrunda innan middagen. I så fall vill jag önska dig en trevlig helg med en layout.

Jag har lekt ännu mer med Porcelainpapperen. Ja, lekt, för det är precis vad jag har gjort. Jag började med att klippa sönder ett papper så att det såg ut som en blomma och sen så klippte jag isär blomman. Först därefter började jag leta foto och annat. Swirlen har jag gjort av pärlfloss och sån där gluedot som är en enda lång limsträng. Monica visade för några veckor sedan hur man gör, och det var inte alls svårt faktiskt. Rosorna är ungefär samma sorts rosor som vi visat förut. Mina är gjorda av kaffefilter och retroblomma. Jag modifierade tekniken lite efter eget huvud, helt enkelt. Som ni ser så har jag också misshandlat papperen rejält också, med sax, naglar och fluid chalks. Jag hade ingen aning hur min layout skulle bli när jag började, men det här är i alla fall resultatet av fler timmars papperslek.

När jag satt med den här layouten började jag fundera en del på hur jag fungerar när jag skapar, så i morgon kommer en layout som handlar om just det. Mitt skapande. Vi ses då. Ha en skön fredagskväll.

1 kommentarer:

Cecilia sa...

Riktigt fin. Ljuvliga rosor. Såg att ni hade 50% i webbshopen. Gjorde lite reklam om det på min blogg. Ha det gott.