2009-02-25

Glöm inte bort musiken!

Jag vet inte hur det är för er, men för mig är det viktigt att minnas också musiken under de stora tillfällena i livet. För några veckor sedan visade jag ju lite av vår bröllopsmusik när jag scrappade ett omslag till en av de skivorna. Nu gör jag tvärtom och scrappar ett färdigt omslag och själva skivan. Fast naturligtvis handlar det om en kopia av omslaget. Jag har helt enkelt kopierat det på fotopapper. Skivan är en bakochframvänd reklamskiva från IKEA. Spara gratisskivor ni får med posten och tidningar. De är jätteroliga att använda till både layouter och kort. Att sätta fast dem är inget problem om man har ett starkt lim, och då kommer jag återigen fram till att det är Diamond Glaze som behövs här.

Papperen jag använt mig av är precis som förra gången delar ur kollektionen Porcelaine från Basic Grey. Just de här papperen var inte så självklara för mig, men när de legat till sig ett tag så kom det av sig själv. Det skulle handla om romantik igen, därav 3D-stickersen, men inte vara så ljuvt den här gången. Punchinella passar bra då, det är lite lagom busigt och matchar ju papperet perfekt.

En annan tanke jag hade under skapandet av den här layputen var att låta cirklarna genomsyra hela lyouten, både i pappersval, punchinella, skivan och overlayen för datummarkeringen.

Hur scrappar du musiken som du vill minnas? Det vore roligt att se. Skicka gärna in en layout och visa.

0 kommentarer: