2009-02-03

Mera kärlek!

Idag vill jag visa er ett kort men bla en ny stämpel som har kommit till butiken!

Det är den lilla Kastälvan som har kommit till Falun! Hon och många andra nya stämpelmotiv finns att köpa hos Pappersvinden som omonterade stämplar.

(Det är f.ö. samma stämpel som Yvonne visade hur den ska monteras på EZ-mount här)




Lilla kastälvan har på stämpeln några streck och stjärnor framför fingret, men de valde jag att skära bort när jag skar ut henne från pappret. Jag ville att hon skulle sprida lite kärlek omkring sig, så jag har sytt dit några röda pärlor och texten KÄRLEK i stället!
Blommorna är stämplade med distresser och sedan färglagd med Pro Marker. Låter det intressant? Kom till butiken på lördag så får du se hur det går till..


På insidan har jag fäst ett vanligt vitt papper, chalkat sidorna och dragit med Sakura Gelly Roll Glitter-penna. Jag har också satt fast en liten älva även där.


Material: Brun Cardstock från Bazzill, mönstrat papper från Basic Grey-Wassail.Stämpel Kastälva färglagd med distress Ink. Stämpel KÄRLEK privat, färglagd med Distress Ink och svarta kanter dragna med svart Pigma Micron 005. Blommor stämplade med stämpel från Reprint (liknande finns i butiken) stämplad med Distress Ink och sedan färglagda med ProMarker - Sandstone. Brads från Reprint, akryldroppar Robins Nest.

Älvan på insidan från You Do.
Jessica

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint kort och vad bra det blev när älvan zappar fram lite kärlek :-D