2009-02-06

Mera kärlek i kortform

Första bilden idag är ett kort som är enkelt och effektfullt att göra!



Framsidan består av en utriven sida från en gammal bok som jag sedan färglagt med distresser. (Tänk på att gamla böcker inte är syrafri, om du är noga med sånt)

Gamla böcker har ofta vackra sidor med text, men här har jag faktiskt hittat en framsida med skog på! I mitten skar jag ett mindre hål och vek sedan upp sidorna lite, så att det embossade hjärtat syns igenom.
Jag hittade vikningen på Sukkersötts blogg, men snälla Stefan har hjälpt mig att göra en egen mall till er, som ni kan skriva ut. Du hittar den längst ner i inlägget.



På insidan av första fliken sitter det ett papper från 7Gypseis, där jag använt baksidan av pappret. Jag ville ha en lugn sida så att blicken faller på texten och blommorna.

Bokstäverna är hemmagjorda, missade du beskrivningen häromdagen hur du gör, hittar du den här.



När nästa flik också är nervikt syns detta. Två tags i fickor liggandes, där går det jättebra att sätta tex ett presentkort eller liknande. Den fickan går också att behålla stor, om du har en större tag/presentkort..

Det röda pappret är en spillbit efter julkortstillverkningen och är baksidan av ett papper från Basic Grey - Wassail. kanterna är ruffade och chalkade med chestnut roan, och under sitter ett gulbeige papper från 7gypsies. Även här finns de små hemmagjorda bokstäverna, tillsammans med några blommor och lejonet..


En bild tagen "uppifrån" på flikarna. På ena tagen har jag limmat fast en vintagebild jag hade i mina högar, tyckte den passade bra i sammanhanget. På den andra fliken finns plats att skriva en hälsning eller något hemligt till mottagaren av kortet.. ♥


Här är länken till mallen.



Jessica

Välkommen in i butiken i morgon för att titta på kortet och ta del av demos, make n´takes och annat roligt!

2 kommentarer:

Millanprillan sa...

Halloj halloj! Urgulligt kort, måste försöka mig på något liknande... får se om jag lyckas... Däremot hittar jag inte mallen att skriva ut, är det kanske jag som blivit blind? :)
Syns i morgon!
/Millan

Mirameja sa...

Tvärr har inte mallen kommit upp ännu, ska försöka ordna det under helgen iaf..

Jessica