2008-08-08

Nya dies! Härligt, härligt!


Vi fick en leverans med nya QuicKutz dies igår, så jag har skapat som besatt med Flourish (12" border die) som jag var tvungen att köpa direkt. Den är ju användbar eftersom man kan använda den dels som den är, som jag gjort i den överst layouten, men man kan också klippa ut delar och swirls för sig som jag gjort i de två layouterna nedanför. Nu är ju det här en die för Revolution-maskinen med den nya 12 tums-plattan men, svaret på frågan alla ställer sig är: - Ja, den funkar i Cuttlebugen också. Man får vara försiktig men det funkar utan nån extra lång platta eller nånting. Man får helt enkelt veva igenom 2 gånger från olika håll.

Ja, det blev ju lite rosa det här, men vad ska man göra när man scrappar om en prinsessa?
Det är pink filigree papper (det är inte ett diecut papper, jag har klippt kanterna själv) från Paper Adventures och QuicKutz "Journal"-alfabet och prinsesskrona. Klicka för större bild.

Här har jag klippt delar av bården och sen är det Pretty pink hippos från Paper Salon. "Tuggemugg" är stämplat med Making Memories foam stamps. Lite skumhjärtan från American Crafts också och lite knappar och sen var saken biff.


Det här är en 8"x8" LO som blev till för att jag fick ett foto över. Det är Primavera Heart Sentiment (tror jag det heter) från Paper Adventures. Rub-ons från Crate's Katlin collection och så den härliga Flourish bordern.
Det som ser ut som svarta prickar är egentligen lite bling i form av Rhinestones, men bilden gör dom inte riktigt rättvisa.

Sådär ja, nu ska jag springa iväg och göra en till layout med, ja just det, Flourish border.

Kärlek till världen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

*gah* ... *dregel* ... jag kommer på en gång, diesen är ju helt underbara! Dina layouter mé!

Anki sa...

Men......... jag sitter här och dregglar jag med.... Vilka fina layouter och vilka dies. Attans att jag skulle se detta nu, och ska jobba hela nästa vecka, så att jag inte hinner in och köpa.

Vilket lyft bloggen har fått. Den som har gjort det har gjort det bra, må jag säga! Det är jättefint!

tessa sa...

nydlige layouter!!