2009-03-08

En känsla av Indien..

Sist ut i veckan och sista bidraget för mig är en lite speciell layout.

Min man reser ibland bort i arbetet, och kvar är jag hemma för att sköta barn, hund, hus och vardagen. Så var det häromveckan när han var ända bort till Indien och arbetade några dagar.
Sittandes hemma själv en kväll i början av veckan han var borta kom jag på hur tomt det egentligen var hemma. Jag skrev ner mina tankar just där och just då.


Och här är resultatet.
Just den där känslan jag fick där och då, den vill jag ha kvar och kunna plocka fram ibland. Så det blev en scrappad känsla i stället för ett scrappat foto.

I Marrakechserien finns detta jättefina och användbara elefantpapper (BG Marrakech Darjeelings), som för gav mig associationer till Indien..

Och jag har plockat fram barnens rörpärlor och pärlade en pappegoja som fick pryda lo´n, tillsammans med spillbokstäver som jag har kvar av olika thickers.
Grenen pappegojan sitter på är en utstansad gren från Sissix, och det finns en liknande hos Pappersvinden. Det går ju också bra att klippa på fri hand om man så önskar.

De vågade kanterna på pappret har jag fått till genom att använda doodlemallen från Doodle Genie (f.ö. samma som jag använt här) och rita av den vågade långsidan på den. Sedan skar jag ut efter linjerna med skalpell, och till sist lite chalk på.

Texten som jag skrev ner den där kvällen lyder:

"När du inte är här märker jag hur mycket du hjälper till när du är här. Då känner jag vilket stöd du är för mig varje dag, varje timme. När du inte är här saknar jag dig.
Sista året har varit det tuffaste för mig någonsin, men också det bästa. I både dåliga och bra stunder har du funnits där. Någon att vara arg på, någon att uppskatta. Någon att gråta emot, någon att skratta med. Någon att sakna.
När du inte är här känner jag hur mycket jag älskar dig.."


-----------------------------
Nu är jag klar med bloggen för den här veckan, hoppas ni har fått inspiration och kanske också utökat era photoshopkunskaper! Angelica är nästa man (kvinna) att fortsätta här.

Skicka gärna in era alster till bloggen, kanske med ett svartvitt foto nästa gång ;-)
Varje månad lottas ett litet paket med dekosar ut bland er som skickat in!

Jessica

1 kommentarer:

Elenor sa...

Vad fint Jessica. Både LO;n och den kärleksfulla texten. Kram...