2009-03-19

Göra egna thickers

Idag tänkte jag visa hur man gör sina egna thickers, sådana som jag har använt på nästan alla mina alster denna veckan.

Du behöver, din cuttlebugg, eller annan typ av stans med tillhörande plattor, dies, mossgummi och dubbelhäftande tejp om du som jag är lat och inte vill limma fast dina bokstäver! :)
Jag har stansat i alfabetet zoe från Quickutz och använder då plattkombinationen A+C+B.


Jag klipper ut lagomt stora bitar ur mossgummit för att täcka de bokstäver jag vill ha, sedan fäster jag tejp på baksidan av dem. Kom ihåg att lägga uppsidan på det du ska stansa nedåt mot diesen! Så alltså underifrån: platta A, platta C, die, mossgummit med tejpsidan uppåt samt platta B överst.


Veva!

Tada! Nu är det bara att pilla ut dina bokstäver, ta bort skyddspapperet från tejpen och fästa på dina kort eller layouter eller vad du nu hittar på!



0 kommentarer: