2009-03-30

Ny vecka, nya tag!

Hej alla, Jessica här..

Tack så jättemycket alla ni som kom till Pappersvinden i lördags! Vi hade en rolig dag, späckfull med aktiviteter hela tiden! Och massvis med inspiration, superkul och nyttigt ♥
Foton kommer att visas så småningom här i bloggen, både från dagen och på bidrag i de tävlingar som pågick under lördagen.


Den här veckan hoppas jag kunna ger er lite inspiration tillbaka! Ni ska få se några olika layouter som jag har fått äran att göra, med roliga papper och dekorationer. Ni ska också få se ett nytt sätt att använda det häftiga mossgummit på och så kommer det en utlottning också, lite senare i veckan. Och så ytterligare en liten kortis i ämnet photoshop, denna gång om hur röda ögon kan redigeras bort..

Så häng med, nu kör vi!

Först ut den här veckan är en layout som jag fick inspiration till av er alla, men framför allt av er som var med i speedscraptävlingen! Ni hade ju stjärnor med i materialet, och ni använde dem på olika sätt allihopa. Så just stjärnor fick vara med på den här layouten, som handlar om min son Elvin.



Elvin älskar att fotografera, och är riktigt duktig! Men just detta kort var nog inte riktigt planerat, och därför så häftigt..

Det mönstrade pappret under fotot är det nya pappret från K & Co, serien Urban Rapsody och som har det passande namnet `word confetti´, i pojkfärger och med ord som beskriver egenskaper. Jag ville ha det som en fotomatta under, så jag har klippt runt de ord som jag tycker stämmer på Elvin, och även strukit under några extra passande.


Stjärnorna är klippta ur ett papper från Creative Imagination (det finns samma papper fast med röda/orangea stjärnor också). Det gröna pappret är ett från Basic Greys serie Eva.


De enfärgade papprena från Basic Grey är jättebra att använda som fotomattor eller som cardstock! Det är lite mera liv i dem jämfört med vanliga enfärgade cardstock.
Thickersarna är från American crafts och snarlika finns i butiken.


Tack för inspirationen, det ger massor av energi till mig att försöka skapa ännu bättre och ge er ännu mer tillbaka!


Nu kommer vi till veckans utmaning: Vill du lifta min layout?


Att lifta är att bli inspirerad av en layout och göra sin egen tolkning. Du kanske blir inspirerad av färgerna, textens placering, eller kanske upplägget (om man ritar av en layout som en skiss) eller kanske av det för hand klippta fotomattan?!
Gör gärna det, ta en bild och skicka eller lägg upp bilden i din blogg, och lämna en kommentar på det här inlägget så jag får komma och titta!


Alla kommentarer som lämnnas i bloggen den här veckan fram till och med fredag, är med i en liten utlottning. Jag kommer att räkna en röst per dag och person, så ni kan få med fem röster fram tills fredag kväll som är sista chansen.
Lördag morgon drar jag några vinnare som kommer att få ett litet dekorationskit hemskickat (eller hämtas). Vad det är kommer jag att avslöja lite senare, under veckan..


Hinner du lifta min layout och visa mig resultatet ger det en extra röst i lottningen..


Hej hopp, ses i morgon!

10 kommentarer:

Unknown sa...

vilken härlig lo! Just att bilden inte är "vanlig" gör den till speciell!! Tack för inspirationen!

Elenor sa...

Så snygg! Jag gillade hur du hade klippt fotomattan! Den iden tar jag till min Lo som nu är på gång!

Lollo sa...

Åh, jag hoppas verkligen att jag hinner med lifta din LO den här veckan. Speedscraptävlingen gav mig verkligen inspiration att ta mig tid att scrappa lite oftare.

Millanprillan sa...

Ha! Detta ska ju självklart liftas! :) Har lite kraft kvar sen i lördags, så jag ska försöka skrapa ihop dem och få till något!

Unknown sa...

Åh, ska försöka hinna med att lifta med din LO.Hade lagt scrappandet på hyllan lite och var mest inne på kort men efter lördagens speedscraptävling så är det dax för scrapp igen, gjorde klart en i söndags :-) men nu vill jag hinna lifta med din.

Cecilia sa...

HiHi känner igen det där med en liten som tycker om att ta kort. Jag har flera sånna. Har blivit någon layout också. Skulle var kul att göra en till... får se om tiden räcker till.

Unknown sa...

Oj, oj nu brinner det i knutarna. Måste försöka hinna lifta din LO nu.

Mirameja sa...

Ja, kom igen nu ni som hinner!

Elenor sa...

Strax klart!!!

Lollo sa...

YeY! LO-liftningen klar och mailad. Min första liftning! Tjo!