2009-03-05

Våreld - en misslyckad layout?!


Ja, vad tycker ni, är den misslyckad?
Det var min inställning till denna layout när jag lämnade in den till Pappersvindens butik för ett tag sedan.
Okej, den vart lite bättre när jag satte dit en massa knappar, men inte särskilt lyckad för det..
Knappar och jag går inte så bra ihop nämligen, jag har aldrig fått till det så där snyggt som man ser andra gör ibland.

Men fråga mig nu så är jag riktigt nöjd med den! Så ibland är det bra att låta ett "misslyckat" alster låta ligga till sig lite, och bara slänga ett öga på det ibland för att se om ens inställning ändrar sig..


En närbild på blommorna och knapparna i mitten. Det är clearknappar som jag skurit ut en bit papper till och limmat fast på undersidan. Här har jag satt knappar i alla möjliga färger.


En närbild till, men nu på öljetterna som sitter i sidan på fotot. Genom dem har jag trätt floss, som jag först målat med ProMarkerpenna (Cool Aqua) till en bra färg.

Så känner du dig missnöjd, börja med något annat är mitt råd, och låt den dåliga vila ett tag. Sedan tar du fram den, och kanske är den inte så dålig egentligen? Eller så kanske du ser vad som fattas för att ge en layout det där lilla extra som gör den färdig.

Ni alla som skickar in alster till bloggen, ni ska bara veta hur mycket inspiration jag och säkert flera med mig suger i oss från era kreationer! Och just att ni lyckas få med det där lilla extra, som ger mig en WOW-känsla, det är jättehäftigt!

I morgon ska jag visa er ytterligare en lo med papper från Marrakech-serien, men i för min del annorlunda format..
Vi ses!

Allt material finns att köpa hos Pappersvinden, även thickersarna är på ingång inom en snar framtid!

Journalingrutan är Pappersvindens egen freebie, och den hittar du här för nerladdning.
Det är bara att klicka på länken, ladda ner PDF-filen och skriva ut på valfritt papper (filen är i A4-format) och klippa ur. De är fria att använda men tala gärna om för andra var du hittade dem.


Jessica

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du har fått till en härlig layuot! Fast självkritiken är alltid jättehög, oavsätt vad man gör.. ;)

Kram!

Millanprillan sa...

Jag tycker den är jättefin, Jessica! Och som du säger är det jättekul att titta på vad alla andra hittar på och få lite inspiration på det viste också! :)

Kram!

Monica sa...

Jag älskar den där LO-n, det är en av de finaste jag sett! Jag fattar inte hur du lyckas få sådana dramatiska färger att bara smälta samman till något så rofyllt att vila ögonen på, UNDERBART!

Anonym sa...

Absolut inte misslyckad!
Den är jättefin.
Ladyboss