2009-03-06

Jag har en längtan..

Finns det fler än jag som längtar efter våren nu?!

Nu vill jag ha lite vår. Jag gillar vintern egentligen, men nu har vi haft snö så länge så nu vill jag ha vår! jag vill höra fågelkvitter, se krokusar blomma. Jag vill kunna sitta ute om kvällen och läsa en tidning med ett glas vin, jag vill kunna bada..
Jag längtar också efter sommaren! ♥


Den här layouten är gjord i formatet 6"*12", dvs ett halvt ark cardstock, liggandes.
Det går också bra att göra den ståendes, om man nu känner för det.
Ett bra format om man känner sig osäker på att kunna fylla ut ett helt fullstort cardstock, och lite kul att altinera med. Layouten är en ganska "enkel" med spillbitar som jag har jag i lager ovanpå varandra, och pricken över iét är tagen och stämpeln.

Papprena är återigen från Marrakech. Alfabete är Qk Banana Split. Stämpeln är min privata och den är färglagd med ProMarkerpennor, som numera också finns att köpa hos Pappersvinden. Fn finns ett antal och fler är på gång in!

Och vad som står på tagen får ni läsa i den fysiska butiken för det är där layouten finns för påseende, så skynda dit!

I morgon kommer ett inlägg där jag visar hur du gör dina bilder svartvita eller sk sepiaton i Photoshop. Enkelt när man väl vet hur man gör, och det kommer ni att kunna efter det!


Välkommen åter!
Jessica

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra med tips om photoshop, har själv PS elements men har inte riktigt fått kläm på alla funktioner.
Ser fram emot en lite "bloggkurs"
/Gill