2009-03-04

Sätta öljetter med Silent Setter


Detta är själva verktyget Silent Setter. Det innehåller ett handtag, tre bits håltagare i olika storlekar, samt tre bits som spräcker själva öljetten. Ett litet självläkande underlägga ingår också, samt en liten burk med öljetter.
Du börjar med att välja storleken på håltagaren utifrån den öljett du ska använda. Här använder jag den största. Sätt i den i handtaget.

Tryck hål där din öljett ska sitta.
Sätt i dina öljetter. Vänd på pappret (här lo) så att du har baksidan av öljetterna uppåt. Byt också bit i handtaget, till
motsvarande storlek av håltagaren fast
öljettsplitten.
Sätt i handtaget i baksidan av öljetten, och pressa neråt samtidigt som du vrider lite grann på handen och verktyget.
Öljetten splittas upp och kanterna viks ner - Klart!
Och så här ser framisdan ut när du är färdig!
I morgon kommer det ytterligare en layout som jag gjort med de fantastiska Marrakech-papprena..
Jessica

2 kommentarer:

Anki sa...

hej vännen!
Vilken bra instruktion du har skrivit. Jag sätter sällan öljetter men fick höra härom dagen att det låter illa när jag gör det. Snäll som jag är så erbjöd jag mig Janne att han kan få köpa mig en sån där. Schysst av mig va?

Vilka inspirerande layouter du visar den här veckan. Fotona gilalr ajg jättemycket. Jag måste ta mig i kragen och fota mer. Inser att man måste träna för att bli bra på det oavsett kamera.

Kram från Anki

Mirameja sa...

Ja, Silent Settern är helt tyst att jobba med, perfekt för sena kvällar!
Och håll utkik i bloggen, för framåt helgen kommer det en fortsättning på photoshopskolan som Emmy drog igång! Nu blir det hur du gör svartvita och sepiatonade bilder..

Jessica