2009-03-06

Lite nyheter

Eftersom jag vet att det är en massa superfina nyheter på väg in till Pappersvinden, tänkte jag låta er få en smygtitt på några av dessa!


Här är ett kort jag gjort i de numera "gamla" marrakech-papprena, de känner ni väl igen vid det här laget ;-)
På det blåa pappret (Palace blue) har jag använt en av de nya maskerna ni snart kan köpa, från Tim Holtz.
Masken är i genomskinlig plast och är självhäftande. De kan användas hur många gånger som helst, om och om igen.
Ovanpå och runt den har jag sedan duttat på Distress Ink i färgen Broken China med en bit Cut n´Dry. Så den ljusare blåa är orginalfärgen på pappret, resten har jag alltså mörkat ner!
Det roliga med dessa masker är att de är genomskinliga, så man ser alltid hur det ser ut och vilken kontrast det blir!
(Om ni vill kan jag lägga ut hur det går till, lämna en kommentar i så fall!)
Ovanpå det sitter ett paljettband som går ton i ton, fast det blänker ju mycket mer i verkligheten..
Och så kanske de sötaste nyheterna, små pappersrosor från Prima! Här har jag använt vita, och sedan duttat lite med en blå chalk (Prussian Blue) för att färga in dem lite.
Underst det tokpixliga pappret Chamomille, som piggar upp kortet lite!
Så håll utkik i butiken under nästa vecka och kolla in alla nyheter!
Jessica
Förresten, rosorna kommer att finnas i blått, rött, vitt och creme... Och så kommer det att finnas massor av andra blommor från Prima, i mindre påsar till bra priser, färgmatchat och klart!
Fler än jag som ska shoppa lite?!

1 kommentarer:

Millanprillan sa...

Detta har jag missat! Ser gärna en beskrivning på hur man använder dessa masker!
Kram Millan