2009-04-09

Beach 2008 eller nåt..




Här kommer ytterligare en LO från mig. Jag har använt mig av ett av de roliga Sheer Delights-papprena som finns hos pappersvinden. De är ju inte riktiga "papperspapper", utan gjorda av tunn plast och är mer eller mindre genomskinliga!

(Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska sätta ett papper under eller inte) Ni ser kanske lite grann av detta eftersom det var svårt att fota det.. Nu ligger det på barnens bord i lekrummet, gjort av furu.

Sheer Delight-papprena går att använda på många olika sätt, bla som form till cardstock (se här), som cardstock i sig och som dekoration. Här har jag klippt ut hål i mtten för att komma åt det fjärilsliknande trycket som jag ville ha som dekoration. Hålet är sedan täckt med foto och pappre. Övriga papper är Bazzill Dots och från Basic Grey, samt ett underbart papper som känns som gjort för journaling och finns i flera olika färgställningar hos Pappersvinden. Metallram och pärlfloss finns även de i butiken.


En närbild på fjärilen. Den är urklippt och monterad i två lager, och ihopfäst med först en halv gluedot och sedan pärlfloss som kropp. Undersidan av översta vinglagret har jag klätt på papper från Basic Grey, för att binda ihop layouten. Flygspåren är ockjså pärlfloss som är fastklistrade.

Det roliga med den här LO´n var att jag hade bestämt titel till fotot, och häll fast vid det när jag monterade ihop den. När jag sedan konstaterade, efter att jag skrivit journalingtexten, så kom den att handla om något helt annat... Men då hade jag ju redan skrivit titel på den osv. Så kan det gå ;-)


Jessica

0 kommentarer: