2009-04-20

Ettk kuvertalbum med stickers

Jag vet inte om ni har märkt det än, men flera i Teamet har gått och kärat ner sig en aning i de söta reliefstickersarken från Victoria´s design house. Det är rejält stora ark till ett mycket trevligt pris (15 kronor arket) och när jag lekte med mina upptäckte jag att man till och med kan använda papperet som de är uppklistrade på. Det är ju reliefmönstrat och går utmärkt att limma på cardstock för mer stadga. Sen drog jag bara över det med fluid chalk. Hur det blir kan ni se på de två lilaaktiga tagsen som sitter på albumets framsida.
Själva albumet då? Jo, det är ett antal kuvert som jag har bundit ihop med min Bind It All, och sen dekorerat med stickersen och tillfogat en massa text.
En del vit akrylfärg gick det åt också när jag höll på, för att mjuka upp kanter. Det mesta av papperen är restpapper från mitt senaste DT-paket med papper från Prima och Basic Grey.
De svartvita fjärilarna hittade jag på kartongarket som fanns i förpackningen för att ge stickersen stadga. Så även förpackningen kom till nytta.
Vad har jag tänkt att ha det här till då? Jo, i kuverten är det tänkt att jag ska stoppa ner små minnen från den första tiden med vår nya bebis som kommer snart. För en del av er vet nog hur det är. Den första tiden med en ny familjemedlem är full av både händelser, upptäckter och känslor. Man tror att man ska komma ihåg allt sen när man äntligen får tid att scrappa det, men det gör man ju inte. Så det blir helt enkelt ett album där jag kan samla minnen i fickorna. Man kan klottra ner tankar på vilka små lapapr som helst och bara samla i albumet så länge.
På sista bilden ser ni att jag valt att vända kuverten åt lite olika håll. Mest för att få variation och för att få ett par hela uppslag att dekorera. De sidor av kuverten som är öppningsbara är helt tomma och saknar dekorationer.

3 kommentarer:

Unknown sa...

vilken vacker album, och vilken bra tips! =)

Elenor sa...

Det där albumet var såå fint!

Millanprillan sa...

Underbart album och en väldigt smart idé!
Kram!