2009-04-20

Ibland är pyssellusten som bortblåst...

Hur bär man sig åt då?

Jag satt mig ner vid mitt pysselbord och utmanade mig själv att bara använda saker som fanns framme på bordet. Jag försökte också att "flippa ur" lite (göra något annorlunda mot vad jag brukar göra). Det var helt plötsligt jätteskojigt att skapa igen!

Min "urflippade" canvastavla

Jag har använt: en 10cm x 10cm canvas, distressdynor, stämplar, rubons, 7 gypsies tranparencies och olika dekorationer som låg framme.


Med min färdiga lilla tavla kom också lusten tillbaka att skapa, skapa och skapa!


Ett annat hett tips om du tappat skapargnistan är att scraplifta någons layout eller kort, det brukar också fungera många gånger. Scraplifta betyder att man inspireras av någon annans design och tar efter.

Kom bara ihåg att berätta vem du scrapliftat och kanske vad det var som fick dig att lifta just den saken om du lägger upp ditt alster på din blogg eller något forum.


/Yvonne

2 kommentarer:

Elenor sa...

Jag håller med om att skaparlusten kommer tillbaka så snart man bara kommer igång och skapar igen. Ideerna i huvudet behöver komma ut i händerna för att få fart.
Din canvas blev jättefin!

Unknown sa...

underbar canvas!! Ibland "tvingar" jag mig själv att skapa..bara för att få fart på det hela igen...och plötsigt är ens "blockad" borta...*S*