2009-04-04

Trädgårdslayout

Nu vill jag visa er en särskild layout för er..



Det mönstrade pappret som jag använt som cardstock ingår också i serien jag visat lite av i början på veckan, Urban Rapsody från K & Co. Vi i designteamet hade väldigt olika åsikter om det pappret, så jag vill gärna höra vad ni tycker om det!
jag tycker själv att det påminner om fiskfjäll i flera olika färger.. Andra mindre trevliga uttryck förekom också ;-) Det är ett bra papper att ha med, då det går att passa ihop med alla möjliga färger!

Jag började med att använda ett av "plastpapprena" som också finns i butiken som mall för att få till en lite roligare form på layouten.
Sedan har jag kladdat lite med akrylfärg på pappret för att få till en fotomatta under fotot, och jag valde rosa..


Fotot har jag tagit själv förra sommaren vid ett besök på Wiijs Trädgårdar i ockelbo, och där finns mycket inspiration att hämta. Att det, som på fotot, till och med går att odla i resväskor inspirerade mig till att våga flippa ur lite mer! Som dekorationer har jag börjat med att skapa en grund i en del av en utstansad bord från Quickuts, som också är relativt ny i butiken.

Jag delade den på två, och klistrade fast den bredvid fotot. På den har jag sedan byggt vidare på urklippta dekorationer ur ett annat papper från samma serie, där både blommor och blad fanns på pappret.

Sedan har jag häftat fast lite band som jag hade hemma, och toppat det hela med en pärlpinne!

Pärlpinnen har jag gjort själv, en hattpinne, några pärlor och lite Diamond Glaze är allt som behövs.

/Jessica

1 kommentarer:

Lollo sa...

Men Gud vilken läcker LO! Sett tavlorna som Claude Monet målar? Påminner om en sån ju! Läckert pappret verkar. Det måste jag se i "verkligheten"...